Villa Atalanta - Luxe Vakantiehuisjes Met Adembenemend ...  thumbnail

Villa Atalanta - Luxe Vakantiehuisjes Met Adembenemend ...

Published Apr 27, 24
7 min read

Er reed vandaag een betonmolen-vrachtauto de straat in en ze hebben het laatste stukje van de sleuf dichtgemaakt met beton. Was asfalt niet beter geweest, vragen wij ons af (villa kopen spanje met zwembad). De gaten die al vóór de werkzaamheden in het wegdek zaten, hebben ze gewoon zo gelaten. Gelukkig hebben ze wel de rijplaten weer teruggelegd, want voordat zo'n betonlaag uitgehard is, zijn we volgens ons al weer een paar dagen verder

We zijn met de fiets naar Alfaz del Pi gereden - villa kopen spanje met zwembad. Toen we daar ter plekke rondliepen gaf de hoogtemeter op mijn telefoon 69 meter aan en dat verraste ons wel. De weg loopt wel omhoog, maar het is meer vals-plat dan een echte helling en je hebt dan ook nauwelijks een idee van het hoogteverschil

Terug naar huis hoefden we alleen maar te freewheelen - villa kopen spanje met zwembad. Er deed zich een incidentje voor op de heenweg. Het fietspad is vrij smal en het is tweerichtingsverkeer, zodat je wordt verondersteld een beetje uit te kijken met passeren. Een achteropkomende dame zat niet op te letten toen ze ons wilde passeren en daardoor kwam een tegenligger ten val

Er werd over en weer wel wat gemopperd, maar iedereen kon ongedeerd zijn/haar weg vervolgen. zaterdag 26 januari 20-22ºC. Ook vandaag weer de hele dag door blauw en zeer zonnig. villa kopen spanje met zwembad. Jammer genoeg stond er vanmiddag een flinke wind, geen koude wind, maar hard genoeg om het mooi-weer-gevoel enigszins te temperen

Onze katten hebben vandaag hun eerste hartworm-pil gehad. villa kopen spanje met zwembad. Alhoewel er geen heel groot risico is op deze aandoening (ze komen immers nauwelijks buiten), wordt het door dierenartsen wel aangeraden. De rabies-inenting is een ander verhaal, die is gewoon wettelijk verplicht en op nalatigheid staat een boete, mits je betrapt wordt natuurlijk

Vakantiehuis Of Villa Huren In Spanje - Rentvilla.nl

Het toedienen van zo'n pil is niet altijd even gemakkelijk. Bowie laat zo'n pilletje nog wel in zijn keelgat stoppen, maar Summer is in staat om je dan helemaal open te krabben. Daar hebben we een tijdje geleden al een oplossing voor gevonden: Filet-Americain, daar is ze dol op en een pilletje in een bolletje filet is in een fractie van een seconde verslonden.

Hier is het snertweer, regen, wind, saai. villa kopen spanje met zwembad. Groet Tiny zondag 27 januari 20-24ºC. De weersverwachting was dat het vandaag heel hard zou waaien (zelfs windkracht 7 werd genoemd). Wij waren van plan om vandaag naar Mazarron te rijden en overwogen gisteravond nog om dat plan maar te laten varen. Vanmorgen was het echter windstil, dus hebben we toch maar besloten om het door te laten gaan

De windstilte duurde niet lang want vooral tussen Benidorm en Elche hadden we voortdurend last van een harde zijwind en flinke windstoten. Even hebben we nog overwogen om terug te keren, maar dan zouden we bijna 100 km voor niets hebben gereden, dus toch maar op mijn tanden gebeten en doorgereden.

We hebben ongeveer 2 uur en een kwartier gedaan over 194 km. Na de auto geparkeerd te hebben, zijn we eerst een restaurantje binnengelopen voor koffie en toiletbezoek, want dat was hard nodig en daarna zijn we naar de markt gegaan (villa kopen spanje met zwembad). Omdat we al eerder in Mazarron zijn geweest, weten wij, dat daar op zondag een grote markt is

Na de markt zijn we naar het huis gelopen, dat daar vlakbij ligt. Het ligt in een rechthoekig complex met ongeveer 70 huizen en in het midden een gezamenlijke tuin en (groot) zwembad. Buitenstaanders kunnen er niet in komen omdat alle toegangen afgesloten zijn door ijzeren poorten, die je alleen met een sleutel kunt openen.

Beleef Spanje Als Nooit Tevoren - Belvilla

Wij wisten niet precies welk huis we gehuurd hadden, want de eigenaar had ons verteld, dat het op dit moment verhuurd was en wij er dus niet in konden. Na even te hebben rondgelopen wilden we weer naar buiten, maar iemand had inmiddels de poort weer op slot gedraaid (villa kopen spanje met zwembad). Gelukkig hadden we een Engels stel op een van de terrassen gezien en die hebben we gevraagd of zij de poort voor ons wilden openen

Zij boden ons zelfs aan om ook de binnenkant van het huis te laten zien en na de rondleiding alsnog de poort voor ons te openen. Eenmaal buiten de poort, liet Lia weten, dat zij géén twee maanden in dat huis wilde verblijven. Ze vindt het te klein en ook niet prettig om tussen muren en afgesloten poorten te zitten.

Dat is volgens de voorwaarden tot oktober 2019 kostenloos. Inmiddels hebben we ons besluit doorgegeven en wachten nu verder af, of we de aanbetaling zonder problemen terugkrijgen (villa kopen spanje met zwembad). We zijn daarna naar de boulevard gewandeld en hebben daar gegeten bij "La Farola". Na de maaltijd hebben we nog een tweede huis bezocht, dat eerder in beeld was geweest, maar waar we achter het net hadden gevist

Het lijkt ons echter de moeite waard om dat voor een latere overwintering nog eens te proberen. Daarna zijn we weer in de auto gestapt en terug naar Albir gereden. In Mazarron was het zonnig, erg warm en vrijwel windstil, maar eenmaal terug op de snelweg kwamen de windstoten weer terug en daardoor werd het een vermoeiende rit en een aanslag op onze spieren.

Villa Nova Real Estate - Uw Nederlandse Makelaar In Spanje

maandag 28 januari 16-20ºC. Alhoewel we af en toe wel wat wolkjes hebben gezien en soms ook nog een windvlaag hebben gevoeld, was het toch een mooie zonnige dag - villa kopen spanje met zwembad. De vermoeienis van de autorit van gisteren deed zich vandaag voelen en zo kon het gebeuren, dat ik vanmiddag boven mijn boek in slaap viel

Dat kan ook wel eens gebeuren - villa kopen spanje met zwembad. Of het zou over het boek moeten gaan: het is deel 8 (van 12) van de reeks "Het Rad Des Tijds" van Robert Jordan, een phantasy-verhaal, dat ik te leen heb gekregen van onze vrienden Riek en Adriaan. Elk boek bevat tussen de 500 en 900 pagina's dus dat is een behoorlijke kluif

Riek schreef op 29 januari: Ha ha, die Wal.... Op deze manier krijg je zeker de serie boeken niet uit..., maar kan je wel lekker uitrusten!!! Groetjes van Adriaan en Riek dinsdag 29 januari 13-15ºC. Vanmorgen hebben we maar een korte tijd de zon gezien, maar die schoof al vrij snel weg achter het wolkendek.

gisteren. We hebben vandaag een rondje dorp gewandeld en hebben een aantal winkels bezocht, o.a. voor de verandering weer eens een bazaar. Deze winkel, "Buy More" genaamd, heeft ook een flink buitenterrein waarop ze tuin- en bouwmaterialen hebben uitgestald - villa kopen spanje met zwembad. We vonden er een paar kleine geglazuurde Spaanse potjes en daar hebben wij in de tuin nog een speciaal plekje voor

In deze, van oorsprong Argentijnse, winkelketen hadden wij 2 jaar geleden al een assortiment met een Nederlands tintje ontdekt. We komen er niet vaak, omdat het net iets buiten de gangbare looproute ligt, maar eigenlijk is het toch een goed alternatief voor de Super-Content, waar je weliswaar alléén maar Nederlandse producten en Nederlands personeel vindt, maar die ook een stuk duurder is dan de andere hier aanwezige supermarkten.

Villa Zuid Spanje? Huur Villa Solana - Echtandalusië

Op de foto links kun je zien hoe "Gwoon" sommige Nederlandse artikelen bij Mendoza zijn. villa kopen spanje met zwembad. Tiny schreef op 30 januari: Ja ja, de tand des tijds gaat ook bij jullie komen als je boven je boek in slaap valt. Leuke potjes. En belangrijk dat je het huis kon bekijken waar jullie volgend jaar naar toe wilden gaan

Maar ja, we doen het er maar mee. Groetjes van ons, Tiny woensdag 30 januari 14-20ºC. De dag begon vanmorgen bewolkt en koud, maar rond het middaguur trok de bewolking weg en werd het strak blauw. Op dat soort momenten merk je pas hoe groot de invloed van de zon zelfs in januari al is in Spanje.

Hiernaast een schermafdrukje van Buienradar, in de tekst geven ze aan dat het zonnig is met een noordwestelijke wind - villa kopen spanje met zwembad. De verwachting van uur tot uur laat alleen maar wolkjes zien met een zuidwestelijke wind. Dat soort tegenstrijdigheden zien wij vrijwel elke dag in dit weerbericht en daar heb je dus helemaal niets aan

We hebben inmiddels bericht ontvangen dat de aanbetaling voor het huis, dat we hadden gehuurd en geannuleerd, overgeboekt is (villa kopen spanje met zwembad). Het is nog niet binnen, maar het lijkt erop dat ze hun afspraken netjes nakomen. Een dikke pluim voor Home-Away. We zijn vanmiddag uit wezen eten bij een Thais restaurant: "The Banana Tree"